vrijdag 20 maart 2009

Alex stelt voor...

De 2 broers Mich en Raf zijn bekend voor hun hun grappen maar ook hun muzikale kwaliteiten zijn onovertroffen. Normaal kan Nederlandstalige muziek me niet boeien maar dat is hier anders. In hun nummer is er steeds een samenwerking tussen humor en tragiek. en dat is mooi te horen in hun eerste nummer hier. De lach is niet ver weg maar tegelijk ook de tragiek van altijd maar de 2de in lijn te zijn.

De naam kommil foo werd trouwens uitgevonden door Rafs toenmalige vriendin toen ze hun eerste optreden hadden in studentenclub de kanivo in gent.

Hij die wacht





De volgende




En dan nog iets anders van hen :D

2 opmerkingen:

Pseynaeve zei

"Normaal kan Nederlandstalige muziek me niet boeien"

Louis Neefs, Monza, Noordkaap, Bart Peeters, Mira, Hannelore Bedert, Sois Belle, Yevgueni, Het Zesde Metaal...

Alex zei

Nja en toch.

Geen idee waarom maar Nederlands doet me zelden omver vallen kwa tekst inhoud.

Er zijn veel meer talen die rijker zijn wat woordenschat betreft.
Bart peeters is zowat de enige in de ganse lijst die ik super graag hoor.Kan ook komen omdat ik Mira, Hannelore en sois Belle nie ken.
Dan heb je nog De mens en daar eindigd het zo een beetje kwa Nederlandstalig voor mij.

...... Hoewel nu ik dat schrijf denk ik net aan Bram vermeulen...
en nu ik eraan denk ..; Jan de Wilde... hm ok misschien was die uitspraak wat voorbarig...

En toch...